ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

رئیس اتاق اصناف مشهد: موافق تعطیلی دوباره رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی نبودیم | کارگران در شرف بیکاری دوباره

  • کد خبر: ۹۸۵۵۱
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
رئیس اتاق اصناف مشهد: موافق تعطیلی دوباره رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی نبودیم | کارگران در شرف بیکاری دوباره
محمود بنانژاد با اشاره به شروع دوباره کرونا گفت: موافق تعطیلی دوباره رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی نبودیم. محدودیت‌ها باید بر اساس کنترل هوشمند باشد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، موج دوباره کرونا باعث شد محدودیت‌های کرونایی دوباره به مصوبات ستاد ملی کرونا برگردد، اما این‌بار با این تفاوت که مصوبات، استانی شده و تعیین محدودیت‌های کرونایی به تصمیم ستاد استانی منوط شده است. مصوبات جدید کرونا در دو هفته گذشته به محدودیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی، تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها در مشهد منجر شد. از روز گذشته فعالیت باشگاه‌های ورزشی با کاهش ظرفیت شروع شد، اما تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها همچنان مانند موج‌های گذشته کرونا در کشور تعطیل شدند و رستوران‌ها به‌صورت بیرون‌بر خدمات ارائه می‌کنند. همین موضوع باعث آشفتگی این دو بخش به‌دلیل بیکارشدن کارگران و فاسدشدن مواد غذایی در رستوران‌ها شده است.

محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، دراین‌باره گفت: در زمینه کنترل هوشمند قرار بود هیچ بخشی تعطیل نشود و بیشتر به بحث واکسیناسیون افراد و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی معطوف شویم. در مصوبات جدید تعطیلی تالار‌ها و بیرون‌برشدن خدمات رستوران‌ها فقط در مشهد مصوب شده است و در دیگر شهر‌ها این تعطیلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بر این اساس مکاتبه کردیم که این اعمال محدودیت‌ها فقط با کنترل هوشمند امکان‌پذیر باشد، گفت: در دو سال شیوع کرونا واحد‌های صنفی آسیب‌های جدی از نظر مالی دیدند و اگر بخواهند بنا را بر تعطیلی‌های دوباره بگذارند، این واحد‌ها آسیب بیشتری می‌بینند و امکان تعطیلی دوباره به این شکل وجود ندارد.

به‌گفته بنانژاد، عمدتا رستوران‌ها و تالار‌های ما مکان‌هایی هستند که نیروی خدماتی بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر دارند و بهتر است اعمال محدودیت به‌شکل دیگری انجام شود و تعطیلی تنها راهکار نباشد. این تعطیلی فقط در مشهد و خراسان‌رضوی صورت گرفته و سایر استان‌ها به این شکل تعطیلی ندارند.

 کاهش ظرفیت پذیرش، کنترل واکسیناسیون پرسنل و فاصله‌گذاری اجتماعی راهکار‌هایی است که می‌تواند جایگزین محدودیت به‌شکل تعطیلی در واحد‌های صنفی باشد. امیدواریم شاهد تجدیدنظر در مصوبات استان باشیم.

به‌گفته رئیس اتاق اصناف مشهد، باشگاه‌های ورزشی، سینماها، مترو‌ها و اتوبوس‌ها با همین مصوبه‌ای که تعطیلی تالار‌ها را رقم زد، فعال‌اند. با اینکه به‌نظر نمی‌رسد حجم تردد در این مکان‌ها بیشتر از تالار‌ها و رستوان‌ها باشد. این ظلم دوچندانی به این حوزه و افرادی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی درباره درج قیمت تولیدکننده و توزیع‌کننده روی کالا‌ها گفت: در بحث درج قیمت، کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی به دستگاه‌های بخش خاص خودش مثل سازمان صمت و جهاد کشاورزی مربوط است که باید قیمت تولید روی کالا درج کنند. ما به واحد‌های صنفی هم ابلاغ کردیم که در قفسه‌ها حتما قیمت مصرف‌کننده درج شود. سود خرده‌فروش هم براساس دستورالعمل مشخص است، اما ما اعتراضی به درصد سود مشخص‌شده داریم. این سود با احتساب هزینه حمل‌ونقل نیست، هزینه‌ای که شفاف نیست و در این سود دیده نشده است. حتی هنوز درحال برگزاری جلساتی هستیم تا این ضریب سود واقعی‌تر شود، ولی در کل طرح خوبی است. اگر همراه با این شفاف‌سازی، سازوکار نظارت هم دقیق‌تر شود، قیمتی که تولیدکننده روی کالا می‌زند، حتما براساس بررسی قیمت و بهای تمام‌شده خواهد بود.

وی درباره نظارت بر تخفیف‌های روی کالا‌ها که از سوی بعضی واحد‌های صنفی و فروشگاه‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: فروش فوق‌العاده‌ای که برخی واحد‌های صنفی برگزار می‌کنند، حتما باید با مجوز اتاق اصناف باشد و نباید خودسرانه باشد. این مجوز هم همراه با کارشناسی قیمت از سوی اتاق انجام می‌شود. اما اگر این مجوز داده نشود، اجازه فروش فوق‌العاده هم صادر نخواهند شد.

بنانژاد در ادامه یادآور شد: متأسفانه ما در حوزه اصناف، تحت‌تأثیر فراگیری کرونا مأموریت‌های متعددی داریم. ما در تلاشیم با حداقل امکاناتی که وجود دارد، بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم. همکاران ما در حوزه کنترل و نظارت، با وجود همه‌گیری کرونا وظایفشان دوچندان شده است که امیدواریم با کمک مردم این موج را هم سپری کنیم.

وی ادامه داد: ما مسلما مصوبه ستاد کرونا را اجرا می‌کنیم، اما در کنار آن اعتراضمان را هم به مصوبات اعلام می‌کنیم. ما به‌دنبال آن هستیم که برای همه بخش‌های جامعه کنترل و محدودیت به یک شکل صورت بگیرد تا خدایی‌نکرده کسی در این کنترل‌های کرونایی حقش پایمال نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->